Skip to content

Tahan IM vestlusi oma postkasti

Wiredi loost inspireerituna, et tõesti, miks mul on eraldi e-posti programm (isegi 2 - üks erakirajdele, teine töö jaoks) ning lisaks Trillian, millega ma MSN-is, ICQ-s ja vahel harva ka IRC-s suhtlen? Selle asemel võiks instant messenger (eestikeelne vast palun?) olla lihtsalt osa mu meiliprogrammist, et kui kellegagi vestlen, siis kirjutatakse logi ilusti kausta, kuhu olen määranud. Mul isegi suva, et kas iga kord siis nagu uus “kiri” või ühte “kirja” kõik kokku. Thunderbirdi otsing on piisavalt tõhus, et hiljem leidmisega probleeme ei teki. Praegu kirjutab Trillian küll logi, aga kuhugi oma kohta, otsingu tegemiseks pean õige faili üles otsima ja selline ebasõbralik värk.

Lisa: Kika viitab kahele prototüübile.

21 Comments

  1. sepp wrote:

    Vahetu sõnumside programmi MSN lisa MSN Plus! kirjutab vestlused .txt failidesse. iga meiliaadressiga peetud vestlustega üks fail kuus…

    Thursday, June 3, 2004 at 3:48 pm | Permalink
  2. Dr. Lepik wrote:

    Trilliani vestlusaknas on ka selline nupp nagu “Message History”, sealt saab kohe kiiresti iga vestluskaaslase logi kätte.

    Thursday, June 3, 2004 at 4:17 pm | Permalink
  3. jens wrote:

    otsesuhtlusrakendus?

    Thursday, June 3, 2004 at 4:28 pm | Permalink
  4. Teller wrote:

    Jah, aga selleks pean ma kõigepealt kontakti akna lahti tegema (seda näiteks offline kontaktide seast otsima) ja siis notepadis “find”. Thunderbirdis avaks aga õige kausta ja toksiks otsiaknasse sõna, mida leida tahan ja filtreeritaksegi õiged variandid välja. Ja üldse mulle meeldib, kui kokku sobivad asjad on koos (vt. näit. brauser + rss).

    Thursday, June 3, 2004 at 4:29 pm | Permalink
  5. jaak wrote:

    ma usun et hr. teller oli sellest k6igest teadlik..
    esiteks ei kasuta enamus inimesi oma reaalseid meiliaadresse msn’is seega ple msn ega msn plusist tuhkamitki kasu
    teiseks on asja iva ikkagi ju programmis mis on su meilisofti osa ja kui sa kellelegi meili saadad salvestab ta selle sent kausta ja kui sama inimesega samast addresbookist chatid siis salvestataks see vestlus kah nagu ‘meilina’.

    sai nyyd naca targutatud
    lugupidamatusega,
    parik :)

    Thursday, June 3, 2004 at 4:31 pm | Permalink
  6. Kaarel J. wrote:

    Välkvestlus ja välkvestlusrakendused :)

    Thursday, June 3, 2004 at 4:37 pm | Permalink
  7. pilleriin wrote:

    jah, nõus. ja tegelikult kasutan ma outlooki ainult seepärast et seal on noted näiteks.. kalendri pean mozilla all ikak eraldi avama ja tavaliselt ma unsutan seda teha. mhh.. einoh, ma juba tean, et pole oleams ühtegi asja, mis oleks 100% hea, mugav ja mulle meeldiv :P

    Thursday, June 3, 2004 at 5:40 pm | Permalink
  8. ddrum wrote:

    Vallaste pakub IM vasteks “kiirsuhtlus” või “kiirsõnumivahetus”:
    http://www.vallaste.ee/sona.asp?Type=UserId&otsing=943

    Ja Skype’ist saad IM logi HTMLina välja võtta. Vali kontakt, paremklikk, sõnumite ajalugu.

    Thursday, June 3, 2004 at 6:29 pm | Permalink
  9. pilleriin wrote:

    teate, tegelikult ma oskan ilma vigadeta ka kirjutada :P

    Thursday, June 3, 2004 at 7:50 pm | Permalink
  10. Teller wrote:

    PR-iga nõus, et Mozilla kalender pole kõige nutikamalt lahendatud. Kui mul Thunderbird töötab, siis ta võiks ju kuidagi ise kalendrist aeg-ajalt vaadata, et ega mul äkki mõni ülesanne või kohtumine aktiivseks ei muutu. Aga praegu peab tõesti kalendri käimas hoidma.

    Minu ideaalne meiliprogramm on Thunderbird + lihtne ja kiire kalender (ei vaja grupitööd, enda jaoks) + ülesanded, mida ma saan kuidagi lihtsasti endal silme ees hoida.

    Aga IM-ide puhul pole oluline see, et nad logi tekitavad, see on juba lahendatud probleem. Mõte oli selles, et see logi kuidagi meilidele samal kujul samas kohas hoitakse. Ja mul suva, kas MSN-i meiliaadress reaalselt töötab või mitte. Mul oleks lihtsal üks kaust “Logid” kuhu järjest salvestatakse minu vestlused (üks vestlus on üks “kiri”).

    Thursday, June 3, 2004 at 7:53 pm | Permalink
  11. Kaarel J. wrote:

    Teller, sa näiteks Thunderbird’i külge “Calendar”-laiendust oled proovinud?
    Kui ei ole, siis leiad siit:
    http://www.mozilla.org/projects/calendar/

    Igasuguste taskide silma ees hoidmiseks on seni parimaks vahendiks osutunud ATnotes:
    http://atnotes.fr.st/

    Thursday, June 3, 2004 at 8:27 pm | Permalink
  12. Teller wrote:

    Olen proovinud, aga sellega ongi too häda, et peab ta taustal käimas hoidma kogu aeg, mull aga aknaid ja programme niigi liiga palju korraga lahti. ATnotes’i uurin, tänud.

    Thursday, June 3, 2004 at 8:37 pm | Permalink
  13. jurka wrote:

    Kusjuures ma olen viimasel ajal jõudnud veendumusele et Outlooki ja Exchange kooslus on maili-kalendri ja muude vidinate jaoks ikkagi parim. Eriti nüüd kus Outlook oskab Exchange külge ka üle HTTPS ühenduda. On jah suur kuri ja kallis Microsoft, aga mis teha .. lihtsalt hea on.

    Thursday, June 3, 2004 at 9:39 pm | Permalink
  14. somku wrote:

    Nagu ülalpool märgitud on Windows XP tõlked sellised:
    instant messaging - vahetu sõnumside
    messenger - vahetu sõnumside programm

    Minu arust on paremad vasted ja ise kasutan:
    instant messaging - välkamine
    messenger - välkar
    messengeriga suhtlema - välkama

    Nii et head välkamist!

    Thursday, June 3, 2004 at 9:39 pm | Permalink
  15. pilleriin wrote:

    a mulle ei meeldi need eraldi noted (nagu see AT). olen proovind nii mõndagi ja no ei istu. kurat teab miks, min ei tea. kohe kuidagi segavad mind.
    ja thunderbiridi suur eelis mu jaoks on see, et on iga accoundi jaoks kohe olemas eraldi folder. jaaa, ma tean, outlookis saab ka seda teha - kui ise piisavalt vaeva näha. aga ma olen loomult laisk..

    Thursday, June 3, 2004 at 9:47 pm | Permalink
  16. Teemus wrote:

    Selles ju Mozilla ja Thunderbirdi pluss seisnebki, et community saab arendada sobiva modifikatsiooni. Pakun, et näiteks Jabberi (MSNiga pole ehk mõtet pikemas plaanis jamada) saaks Telleri soovile vastavalt ka integreerida. Kuigi oletan, et pigem sepitseb sellise asja valmis Opera.

    UI koha pealt näen kahte võimalust - kas on eraldi IM folderid ja mail folderid, või on jällegi võimalik iga kontakti kohta öelda, et sellelel lähevad sõnumid IM kaudu, sellele teisele jälle maili kaudu. Või mõlemat. Või olenevalt online/offline staatusest.

    Kuigi tegelikult on praegustel IM serveritel paljud meilifunktsioonid juba olemas. Seega oleks siis võimalik ka kasutada ainult IM serverit ja lasta mingil gatewayl vajalik mailiaadress IM accoundiga siduda - umbes nagu paljudel Jabberi serveritel on gatewayd MSN, AIM vms keskkondadesse.

    Sel juhul jääb üle leida ainult endale sobiv IM klient. Miranda IM näiteks evib sadu plugineid, mille abil saab teda küll väga erinevateks funktsioonideks kasutada.

    Umbes nii?

    Friday, June 4, 2004 at 10:59 am | Permalink
  17. jens wrote:

    Te räägite ikka täiega aiaaugust :)

    Maci peal oskab MSN ja kõik selle kloonid logisid täpselt nii teha nagu Telleril vaja, lisaks saab siduda ühe inimese IM’de meiliaadressid ja reaalse meiliaadressi omavahel.

    Kalendri jaoks kasutan iCal’i (http://www.apple.com/ical/), tundub et täidab kah kõik tingimused mis esitatud.

    Ehk vahetage hoopis platvormi.

    Friday, June 4, 2004 at 1:41 pm | Permalink
  18. sk wrote:

    logid, logid, logid… :)
    lihtsalt kõrvalepõikeks, kas oma telefonikõnede või, jumal paraku, kõrtsilauavestluste salvestamine ja arhiveerimine tundub kõigi jaoks niisama enesestmõistetav?
    i beg to differ… mis poole aasta pärast niisama meeles ei ole, polnudki oluline.
    ja kuna tänapäeval juba kiputakse ilma markeeriva emotikonita teksti tõsiseks jutuks pidama, kordan– :)

    Friday, June 4, 2004 at 2:00 pm | Permalink
  19. Teller wrote:

    Jensi soovitus platvormi vahetada paraku enamikule ei sobi, näiteks ei usu ma, et firma on nõus järgmiseks arvutiks Apple’i toote ostma, kui kõik muud on PC-d. Lisaks oli mu mõte siiski mitte 2 erinevat rakendust, mis natuke omavahel suhtlevad, vaid mailer+IM ühes kestas koos, sest mõlemad on suhtlusvarad.

    Logide kohta - kasutan välkarit (hihiii, hea sõna) aktiivselt tööks, selle kaudu saadetakse URL-e, juhendeid jms. mida mõnikord hiljem vaja. Samuti eravestlustest vaja kontrollida kohtumise kellaaega, leida üles venna saadetud tootenimi või mõni naljakas aadress.

    Friday, June 4, 2004 at 2:06 pm | Permalink
  20. pilleriin wrote:

    kusjuures ma veenan meil töö juures juba 5 aastat ehk firma algusest peale, et palun õunakest .. no ja nüüd meil üks on, ülemuse laual :( niucniuc..
    koju ei näe ma niipea seda võimalust. nii et jens, ära õrrita!

    Friday, June 4, 2004 at 2:49 pm | Permalink
  21. siiben.com wrote:

    Trillianile on ju igasugu logilugejaid küll ja küll. Mõnes on ka väga kiired ja mugavad. Trillian Log Viewer näiteks jne. Thunderbirdi integreeritud nad muidugi pole aga ma ise küll trillust ei loobuks sest tavaliselt kogu integreeritud sobi on ikka oluliselt nõrgem.

    Friday, June 4, 2004 at 3:33 pm | Permalink

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*